W poprzednim tygodniu w związku z przerabianą tematyką „Chciałbym być muzykiem” sporo się działo. Od śpiewania do muzykowania na instrumentach perkusyjnych, bum, bum rurkach, granie na super „gitarach” wykonanych z pudełek po chusteczkach. Było mnóstwo radości, tańców i pląsów przy wesołej muzyce. Wykorzystane były też kolorowe wstążeczki, które falowały w rytm muzyki. Dzieci zapoznały się z wyglądem Filharmonii, orkiestrą, dyrygentem, oglądały instrumenty smyczkowe, dęte, strunowe i klawiszowe. Rozwiązywały zagadki dźwiękowe z tablicy interaktywnej i komputera. Zajęcia muzyczne połączone z matematyczną zabawą dają wiele możliwości rozwojowych. Dzieci przeliczają, układają rytmy, segregują, porównują instrumenty itd. Rozwijają mowę poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze przy śpiewie piosenki „Jestem muzykantem”. Muzyka połączona z ruchem ćwiczy koordynację wzrokowo – ruchową oraz kształtuje poczucie rytmu. Poprzez zajęcia artystyczne dzieci rozwijają się wszechstronnie, szybciej zapamiętują nowe treści, aktywizują się i otwierają na innych, przekazują sobie pozytywną energię. Dzieci bardzo lubią muzykę, chętnie tańczą , śpiewają i grają. Podczas swobodnej zabawy codziennie towarzyszy nam muzyka, która wyzwala radosną i miłą atmosferę wśród przedszkolaków.
Renata Jasiak