Realizacja modułu „Mały Miś i zdrowe nawyki”

W ramach programu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” przedszkolaki z grupy Skrzatów realizowały moduł „Mały Miś i zdrowe nawyki”. Najważniejszym celem modułu było rozwijanie u dzieci zdrowych nawyków. Na zajęciu przedszkolaki poznały misiową definicję nawyku. Przeprowadzona została burza mózgów na temat jakie nawyki dzieci już posiadają, które są dobre, potrzebne. Czy można mieć złe nawyki. Przedszkolaki wzięły udział w zabawach: „Zdrowe produkty”, gdzie segregowały różne produkty żywnościowe na zdrowe i niezdrowe, oraz  „Zdrowe nawyki”. Nauczyciel recytował krótkie rymowanki G. Gąsienicy  robiąc pauzy w odpowiednich miejscach, a maluchy starały się kończyć zdania rymującymi słowami. Gdy im się to udało dobierały odpowiedni obrazek. Nie zabrakło  zabawy do piosenki „Kim zostanę”. Nauczyciel zaprezentował i omówił również tabelę dobrych  nawyków w przedszkolu z dniami tygodnia i schematycznymi rysunkami nawyków: sprzątania zabawek, higieny osobistej, zdrowego odżywiania, przebywania na powietrzu, czytania książek. Zadaniem dzieci będzie codzienne ich wykonanie i zaznaczenie w tabeli. Jednym z nawyków jest zdrowe odżywianie i dlatego Miś zachęcił dzieci do samodzielnego wykonania posiłku inspirowanego wybraną bajką. Były to kleikowe ciasteczka Jasia i Małgosi. Kolejnym dobrym nawykiem jest czytanie. Czytając dziecku sprawiamy, że polubi ono książki i kiedyś będzie czytać samo. Dlatego poprosiliśmy rodziców o codzienne czytanie swoim pociechom fragmentu książki, a dzieci zaznaczają ten fakt małym rysunkiem na karcie. Po tygodniu dzieci przynoszą uzupełnioną kartę do przedszkola.

Nina Solecka