Zima to wyjątkowa pora roku, która jako jedyna pokrywa ziemię oraz dachy białym puchem. W tym roku okazała się łaskawsza od poprzednich i na kilka rzutów sypnęła śniegiem. Na śniegu można się bawić i śnieg można badać. Dzieci miały możliwość ten biały puch trochę lepiej poznać. Na początek dowiedziały się jakie warunki atmosferyczne muszą być spełnione, by powstały płatki śniegu. Następnie przez szkła powiększające obserwowały kształt śnieżynek. Za pomocą dotyku badały właściwości śniegu, poznały trzy stany skupienia. Eksperymentowały z mrożonymi kulkami lodu i obserwowały efekt jaki wywołał kontakt z solą. Barwiły lodowe kule, które pod wpływem ciepła zaczęły się topić, a zastosowany barwnik rozlewał się w powstające szczeliny tworząc przepiękne widoki. Pomimo tego, że śnieg jest biały podczas próby czystości wody powstałej z roztopionego śniegu okazało się, że zawierała ona wiele nieczystości. Tak więc wniosek jest jeden, lepiej sobie odpuścić śnieżne lody, które są często kosztowane przez dzieci.
Niestety pozostający w ciepłym pomieszczeniu śnieg szybko się topi, więc by przedłużyć zabawę zastosowano zamiennik w postaci mąki. Na mącznym lodowisku roześmiane bałwanki wykonywały piruety, wprowadzając w zachwyt prowadzącą je rękę.
Katarzyna Dąbrowska – Duda