Dnia 03.03.2025r. grupy przedszkolne: „Skrzaty ” i „Odkrywcy” wybrały się na wycieczkę autokarową do kina w Tuchowie. Dzieci miały okazję obejrzeć film pt. „Basia. Radzę sobie”. Jest to ciepła, zabawna animacja o pięcioletniej dziewczynce ukazująca relacje rodzinne i przyjaźnie, pomagając w ten sposób rozumieć uczucia, potrzeby innych. Film podkreśla wartość rodziny, promuje znaczenie więzi rodzinnych, wsparcia oraz wspólnego rozwiązywania problemów. W każdej rodzinie zdarzają się drobne konflikty, nieporozumienia, jest to naturalne, szczęśliwe rodziny wcale nie muszą być idealne. Ponadto w tym dniu przedszkolaki utrwaliły zasady zachowania w miejscu publicznym oraz bezpieczeństwo w autobusie i przejściu dla pieszych...
Czytaj więcejDzienne archiwum 4 marca, 2025
Grupa najmłodsza realizując krąg tematyczny „ W laboratorium” miała wiele okazji do eksperymentowania. Bardzo dużo emocji wywołują doświadczenia na bazie kwasów i zasad. Efekt takich eksperymentów jest nieomal natychmiastowy i z reguły bardzo spektakularny. Podobnie było i tym razem, gdy przedszkolaki „obudziły wulkan”. Eksperyment wywołał u dzieci wielkie zdziwienie i zachwyt oraz wzniecił chęć do dalszych badań.
Katarzyna Dąbrowska – Duda
Czytaj więcej
W tygodniu poświęconym zabawom z dinozaurami na uwagę zasługują inwencje twórcze najmłodszych przedszkolaków. Do zabaw tematycznych dzieci wykorzystały kolorowe dinozaury oraz duże klocki, z których powstał Park Jurajski. Poznały nazwy dinozaurów na podstawie opowiadania i plakatu z kolorowymi postaciami zwierząt. Dzieci ćwiczyły odgłosy pradawnej przyrody, szukały schronienia w swoich domkach reagując na dźwięki instrumentów. Wykonały pracę plastyczną z materiałów o różnej fakturze, niektóre chętnie kolorowali malowanki. Dzieci tańczyły do piosenek „Śpiewające Brzdące” wykonując ruchy poznanych gadów. Chłopcy szczególnie byli zainteresowani dinozaurami, zapamiętując nazwy ( Stegozaur, Pterodaktyl, Ichtiozaur itd…) dzieląc ich nazwy na sylaby). Podczas zajęcia wykorzystane były elem...
Czytaj więcejKolejny moduł projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” za nami. Tym razem Mały Miś zachęcał dzieci do wykonywania ćwiczeń, które kształtowały u nich umiejętność skupienia się na doświadczaniu teraźniejszości. Przedszkolaki stosowały zasadę mindfulness (kierowały uwagę na to, czego doświadczały w chwili obecnej) podczas siedzenia „Miś siedzi spokojnie”, patrzenia „Patrzymy uważnie”, chodzenia „Miś uważnie chodzi”. Skupiały się na czynności jedzenia, zwracając uwagę na kształt, zapach, kolor czy konsystencję posiłku „Magiczny owoc”. Wybrały się na spacer, by podziwiać przyrodę „Zmisiowane obserwacje” oraz ćwiczyły uważność przy gimnastyce „Misiowa gimnastyka”. Na bazie swoich aktywności dzieci stworzyły „Zmisiowany uważnik”...
Czytaj więcej